úterý 11. října 2011

Project Geppetto - hodně živí pinocchiové pro 3ds Max

Zajímavou technologii pro 3ds Max představil Autodesk na svých stránkách Labs. Project Geppetto (podle řezbáře, který vytvořil postavičku Pinocchia) je generátor velmi realisticky se pohybujících postav a davů pro scény v animační aplikaci 3ds Max.

Definice místa, pohybu a omezení davu se provádí pomocí jednoduchých geometrických tvarů. Aplikace sama pak již generuje pseudonáhodný pohyb davu, chůzi, "zevlování", gestikulace při rozhovoru, pubertální "klácení se", telefonování, vzájemné ovlivňování či reakce na pohyb kolemjdoucích chodců a další typické pohyby postav v davu. Geppetto obsahuje přednastavené sady animací pro typické scénáře pohybu po chodníku, v chodbách, na náměstích nebo halách.

Autodesk plánuje propojit Geppetto se svou nedávno získanou aplikací Evolver (avatary) a generované davy tak snadno personalizovat typickými (nebo i zcela konkrétními) osobními rysy.

Vaše architektonické a prezentační animace a vizualizace z 3ds Max můžete pomocí projektu Geppetto snadno oživit velmi realistickými postavami, chovajícími se jako skutečné živé davy.







Aplikace je určena pro 3ds Max 2012 a 3ds Max Design 2012 (i jejich verze z Autodesk Design Suites). Project Geppetto si můžete ve formě "technology preview" (expiruje v červenci 2012) stáhnout ze stránek Autodesk Labs.

Žádné komentáře:

Okomentovat