středa 2. prosince 2020

Uveden Autodesk 3ds Max 2021.3

Autodesk uvolnil v rámci subscription třetí velkou aktualizaci pro 3ds Max 2021 - Update 3. Součástí aktualizace je nový samostatný nástroj "Autodesk Retopology Tools for 3ds Max" (plugin je nutné jej stáhnout a instalovat samostatně). Ten umožňuje rekonstruovat polygonální síťové (mesh) modely na čistou čtyřúhelníkovou 3D mesh-topologii s vysokou přesností. Lze tek redukovat složité, např. skenované 3D modely ve vysokém rozlišení nebo generativní návrhy pro zpracování v 3ds Max.

Další novinky:

Viewport Bloom

Vytváří efekt velmi jasného světla vyvolávajícího záři scény. Lze jej aplikovat na pozadí nebo na specifické objekty scény.

Modifikátor Subdivide

Doplňuje tři nové algoritmy pro přesíťování objektů: Delaunay, Adaptivní a Variabilní křivka. Metoda Delaunay je vhodná pro pravidelná tělesa, Adaptivní pro jednotnost nezavazbených hran a Variabilní křivka pro rozšířenou triangulaci na zlomech a rozích povrchových ploch. Vaše data můžete opakovaně pokrývat mesh sítí nebo trojúhelníkovou sítí také na základě zadaných délek hran.

Arnold Renderer (MAXtoA)

Aktualizace obsahuje novou verzi MAXtoA 4.2.4, založenou na Arnold 6.1. Ta nabízí nové post-procesing uzly pro použití expozice, korekce barev, vinětovací efekty a vnořené dielektrické vrstvy pro realistický rendering překrývajících se povrchů, např. bublinek v nápoji. Urychluje rendering využitím GPU, načítáním textur na vyžádání, propojením světel, apod.

Další rozšíření a změny

  • Modifikátor deformace trajektorie - zcela přepracovaná verze, přesto zachovává kompatibilitu se staršími scénami. Nabízí vyšší výkon, deformace Dle prvku, možnost více křivek v trajektorii a vylepšenou stabilitu.
  • PBR Importer - umožňuje rychlou tvorbu fyzických materiálů (PBR) načítáním souborů PBR textur.
  • Vylepšené výběry - snazší výběr na obrazovkách s vysokým rozlišením (1080p až 4K), lepší detekce výběru objektu a výběru v hloubce scény.
  • Vylepšené zobrazení mračen bodů - data mračen bodů mohou využívat spektrum barev a shader intenzity či výšky. Zobrazení ve výřezech tak odpovídá zobrazení informací v Autodesk ReCap.
  • Vylepšený modifikátor Spline Chamfer - rozšířená funkčost s řízením jak jsou uzly ovlivňovány parametry minimálního úhlu. Zlepšený výpočet polohy uzlu po operaci zkosení/zaoblení.
  • Koeficient rozlišení ActiveShade výřezu - ActiveShade výřez lze nyní rendrovat v 1/8, 1/4, 1/3 nebo 1/2 rozlišení pro zvýšení rychlosti, zejména pokud pracujete na monitoru s vysokým rozlišením.
  • Vylepšený výkon - zvětšena implicitní paměť pro MAXScript z 15MB na 100MB pro zvýšení celkového výkonu při provádění více skriptovaných příkazů najednou, např. při zobrazení ribbonu.
  • Vylepšená bezpečnost - spouštěcí skripty s atributem "skrytý" nebo "systémový" jsou nyní blokovány, stejně jako skripty ze skrytých nebo systémových složek (jiných než '%LocalAppData%' a '%ProgramData%'). Běh všech skriptů je protokolován. Součástí této verze jsou 3ds Max Security Tools 1.3, ty detekují a odstraňují škodlivý kód známý jako "PhysxPluginMfx."
  • Správa pluginů - Plugin Manager nyní zobrazuje pluginy načtené do 3ds Max, včetně informací o autorovi a verzi, popisu a umístění každého pluginu.


Přehled novinek





Aktualizace najdete na vašem účtu Autodesk Account nebo v Desktop App. Ještě do 3.12. lze 3ds Max zakoupit se slevou 25 % - viz CAD eShop.

Žádné komentáře:

Okomentovat