středa 16. prosince 2009
Film Avatar - Autodesk produkty při práci
V těchto dnech jde do kin ve světě i v ČR nový sci-fi film Avatar amerického režiséra James Camerona.
Příběh filmu byl připraven k natáčení už před 15 lety, ale režisér James Cameron čekal až "dospějí" potřebné vizualizační technologie. A to nastalo před zhruba 3 lety. Nakonec je cca 60% obsahu filmu Avatar tvořeno počítačově generovanou grafikou. Do distribuce jde film vedle klasické 2D verze i ve verzi IMAX 3D.
Film Avatar nastavuje nové hranice stereoskopické 3D (S3D) kinematografie. Vzhledem k tomu, že tento způsob tvorby filmu se příliš neliší od výroby počítačových her, není překvapením, že Avatar bude k dispozici zároveň i jako počítačová hra od Ubisoft pro Playstation3, Xbox360, PC, Wii, DS a PSP.
Jedním z unikátních nových prvků použitých při natáčení Avatara byla virtuální filmařská technika propojující snímání pohybů s 3D animací. Snímače pohybu herce a LCD obrazovka propojená s programem Autodesk Motionbuilder fungovala přímo na scéně jako virtuální kamera, která umožňovala vidět postavu herce přímo jako Avatara ve virtuálním animovaném prostředí.
Pro přípravu 3D efektů a scén byl kromě Motionbuilderu použit i animační program Autodesk Maya.
Více o filmu:
Wikipedia a AvatarMovie
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat