Příklady renderingu 3D scén v AutoCADu:
Modul mental ray (licencovaný od společnosti NVidia) nabízí obecně podstatně podrobnější nastavení parametrů, ale právě z tohoto důvodu je zejména pro začínající uživatele složitý pro použití a získání prvotřídního renderingu. Jak se liší možnosti renderingu ve verzích 2015 a starších od nového renderingu ve verzích 2016, 2017 a vyšších? (možnosti cloud renderingu jsou obdobné novému rendering jádru)
ROZDÍLY:
Funkce | Starý render ≤ 2016 | Nový render ≥ 2016 | Poznámky |
---|---|---|---|
Uživatelské zdroje světla | ANO | ANO | Starý render Podporuje generická a fotometrická světla. Útlum lze pro nastavit pro jednotlivá světla. Proměnná LIGHTINGUNITS = 0. Nový render Podporuje jen fotometrická a fyzická světla. Všechna světla vždy počítají s kvadratickým útlumem, nastavení útlumu pro jednotlivá světla je ignorováno. POZN: Proměnná LIGHTINGUNITS musí být pro správný výpočet osvětlení a stínů nastavena na 1 nebo 2. Scény rendrované s hodnotou LIGHTINGUNITS =0 vytvoří tmavý rendrovaný obrázek. Pro zvýšení jasu obrázku zvyšte intenzitu světel ve scéně nebo použijte obrázkové osvětlení (IBL). POZN: Hodnota proměnné FACETRES ovlivňuje kvalitu stínů generovaných světly ve scéně. |
Vrhání a přijímání stínů | ANO | ne | Starý render Generování stínů lze řídit pro jednotlivá světla. Vrhání a přijímání stínů lze řídit pro jednotlivé objekty. Nový render Všechna světla generují stíny a všechny objekty vrhají a přijímají stíny. Uživatelská nastavení světel a objektů scény jsou ignorována. |
Pozadí | ANO | ANO | Je podporováno pozadí pevné barvy, barevný přechod, obrázek nebo Slunce s oblohou. Nový render podporuje rovněž mapy obrázkového osvětlení (IBL). IBL mapy lze kombinovat s uživatelským pozadím. POZN: Pro pozadí Slunce s oblohou musí být pohled výřezu nastaven na perspektivní. |
Osvětlení Sluncem s oblohou, oslunění | ANO | ANO | Starý render Podporuje všechny tři možnosti:
|
Nastavení Render preferencí | ANO | ANO | Render preference jsou podporovány v obou renderech a jsou z důvodu zpětné kompatibility ukládána samostatně. Jednotlivá nastavení nejsou vzájemně kompatibilní. |
Materiály | ANO | ANO | V obou renderech lze vytvářet materiály a přiřazovat je k objektům. POZN: Materiály vytvořené pro starý render může být potřeba upravit pro použití v novém renderu - například čistě bílý materiál může vytvářet příliš jasný renderovaný obrázek. |
Obrázkové osvětlení (IBL) | ne | ANO | Nový render podporuje obrázkové osvětlení (image-based lighting, IBL). To ovlivňuje výpočet světla ve scéně lze je volitelně aplikovat na pozadí rendrované scény. |
Expozice, tónové mapování | ANO | ANO | Starý render Podporuje logaritmickou expozici. Lze nastavit hodnoty globálního jasu, kontrastu a středního tónu osvětlení výřezu nebo rendrovaného obrázku. POZN: Expozice je podporována pouze při povoleném fotometrickém osvětlení, tedy LIGHTINGUNITS = 1 nebo 2. Nový render Podporuje fotografickou expozici. Lze nastavit expozici a úroveň bílé v rendrovaném obrázku. |
Mlha a útlum hloubky | ANO | ne | Mlha a útlum hloubky zajišťují tlumenější vzhled objektů se vzrůstající vzdáleností od kamery. |
Render do okna | ANO | ANO | Aktuální pohled lze rendrovat do samostatného okna. |
Render ve výřezu | ANO | ANO | Aktuální pohled lze rendrovat v aktuálním výřezu. |
Render oblasti | ANO | ANO | Lze určit obdélníkovou oblast, region, a rendrovat ji v aktuálním výřezu. |
Render online | ANO | ANO | 3D model lze uploadovat do online služby rendrování (A360 Render). Rendering výpočty provedou cloud servery a vrátí výsledný vyrendrovaný obrázek. POZN: Rendering služba podporuje jen fotometrická světla, používá rendering jádro podobné novému renderu. |
Žádné komentáře:
Okomentovat