pondělí 16. ledna 2017

Autodesk Raytracer - rozdíly renderingu v AutoCADu

Už v AutoCADu 2016 došlo ke změně rendering jádra používaného k výpočtu fotorealistických vizualizací 3D scén (viz). Zatímco ve verzi 2016 šlo pomocí nedokumentovaného nastavení přepnout ještě i na původně používané jádro mental ray, vyšší verze již napevno používají nový "Autodesk Raytracer" (Rapid RT). Navíc lze v novějších verzích AutoCADu využít možností rychlého cloud renderingu scén ve službě A360 Rendering. Jak se liší použití renderingu v nových verzích?

Příklady renderingu 3D scén v AutoCADu:



Modul mental ray (licencovaný od společnosti NVidia) nabízí obecně podstatně podrobnější nastavení parametrů, ale právě z tohoto důvodu je zejména pro začínající uživatele složitý pro použití a získání prvotřídního renderingu. Jak se liší možnosti renderingu ve verzích 2015 a starších od nového renderingu ve verzích 2016, 2017 a vyšších? (možnosti cloud renderingu jsou obdobné novému rendering jádru)



ROZDÍLY:

FunkceStarý render
≤ 2016
Nový render
≥ 2016
Poznámky
Uživatelské zdroje světlaANOANOStarý render
Podporuje generická a fotometrická světla. Útlum lze pro nastavit pro jednotlivá světla. Proměnná LIGHTINGUNITS = 0.
Nový render
Podporuje jen fotometrická a fyzická světla. Všechna světla vždy počítají s kvadratickým útlumem, nastavení útlumu pro jednotlivá světla je ignorováno.
POZN: Proměnná LIGHTINGUNITS musí být pro správný výpočet osvětlení a stínů nastavena na 1 nebo 2. Scény rendrované s hodnotou LIGHTINGUNITS =0 vytvoří tmavý rendrovaný obrázek. Pro zvýšení jasu obrázku zvyšte intenzitu světel ve scéně nebo použijte obrázkové osvětlení (IBL).
POZN: Hodnota proměnné FACETRES ovlivňuje kvalitu stínů generovaných světly ve scéně.
Vrhání a přijímání stínůANOneStarý render
Generování stínů lze řídit pro jednotlivá světla. Vrhání a přijímání stínů lze řídit pro jednotlivé objekty.
Nový render
Všechna světla generují stíny a všechny objekty vrhají a přijímají stíny. Uživatelská nastavení světel a objektů scény jsou ignorována.
PozadíANOANOJe podporováno pozadí pevné barvy, barevný přechod, obrázek nebo Slunce s oblohou. Nový render podporuje rovněž mapy obrázkového osvětlení (IBL). IBL mapy lze kombinovat s uživatelským pozadím.
POZN: Pro pozadí Slunce s oblohou musí být pohled výřezu nastaven na perspektivní.
Osvětlení Sluncem s oblohou, osluněníANOANOStarý render
Podporuje všechny tři možnosti:
  • Vypnuto
  • Pozadí oblohy
  • Pozadí oblohy a oslunění
Nový render Podporuje pouze dvě možnosti:
  • Vypnuto
  • Pozadí oblohy a oslunění
Nastavení Render preferencíANOANORender preference jsou podporovány v obou renderech a jsou z důvodu zpětné kompatibility ukládána samostatně. Jednotlivá nastavení nejsou vzájemně kompatibilní.
MateriályANOANOV obou renderech lze vytvářet materiály a přiřazovat je k objektům.
POZN: Materiály vytvořené pro starý render může být potřeba upravit pro použití v novém renderu - například čistě bílý materiál může vytvářet příliš jasný renderovaný obrázek.
Obrázkové osvětlení (IBL)neANONový render podporuje obrázkové osvětlení (image-based lighting, IBL). To ovlivňuje výpočet světla ve scéně lze je volitelně aplikovat na pozadí rendrované scény.
Expozice, tónové mapováníANOANOStarý render
Podporuje logaritmickou expozici. Lze nastavit hodnoty globálního jasu, kontrastu a středního tónu osvětlení výřezu nebo rendrovaného obrázku.
POZN: Expozice je podporována pouze při povoleném fotometrickém osvětlení, tedy LIGHTINGUNITS = 1 nebo 2.
Nový render
Podporuje fotografickou expozici. Lze nastavit expozici a úroveň bílé v rendrovaném obrázku.
Mlha a útlum hloubkyANOneMlha a útlum hloubky zajišťují tlumenější vzhled objektů se vzrůstající vzdáleností od kamery.
Render do oknaANOANOAktuální pohled lze rendrovat do samostatného okna.
Render ve výřezuANOANOAktuální pohled lze rendrovat v aktuálním výřezu.
Render oblastiANOANOLze určit obdélníkovou oblast, region, a rendrovat ji v aktuálním výřezu.
Render onlineANOANO3D model lze uploadovat do online služby rendrování (A360 Render). Rendering výpočty provedou cloud servery a vrátí výsledný vyrendrovaný obrázek.
POZN: Rendering služba podporuje jen fotometrická světla, používá rendering jádro podobné novému renderu.
Další rendering tipy viz CADforum.cz, viz též vizualizační služby.

Žádné komentáře:

Okomentovat