Také vás nebaví čekat na dokončení renderingu náročnějšího modelu stavby nebo stroje?
Všechny dnešní vizualizační nástroje trpí jedním společným neduhem - výpočet fotorealistické vizualizace scény je pomalý. Výpočetní složitost renderingu je prostě natolik vysoká, že dá zabrat i výkonným stanicím s nejnovějšími procesory. Díky rychlým vícejádrovým procesorům a díky tomu, že moderní rendering aplikace jako 3ds Max využívají multithreading natolik dobře, že N-jádrový procesor je s úlohou hotov témeř N-krát rychleji, je dnes výkon vizualizačních aplikací podstatně vyšší než před pár lety, ale na opravdu přesvědčivý obrázek si stále musíte počkat řádově minuty nebo i desítky minut.
Tím, co může situaci významně změnit, je přesun úloh renderingu na GPU procesor grafické karty. Firma nVidia (a její dceřinná firma mental images) nyní představila nový renderer iray plně využívající GPU. Díky vysokému výpočetnímu výkonu CUDA architektury grafických akcelerátorů společnosti nVidia lze hardwarově urychlit výpočty rendereru Mental Ray. Ten je přitom používán i v aplikacích firmy Autodesk (AutoCAD, Inventor, Revit, 3ds Max).
Technologie iray bude využívána ve verzi mental ray 3.8, která bude uvolněna v listopadu tohoto roku. CUDA procesor bude akcelerovat raytrace výpočty a globální osvětlení. Pro nasvícení scény bude možné používat HDR mapy a IES světla. Dá se očekávat zahrnutí těchto funkcí i do aplikací třetích firem využívajících mental ray, čímž by se podstatně urychlil i výkon jejich rendering funkcí. Podmínkou je samozřejmě stanice s profesionální grafikou nVidia.
Podobné technologie již firma Autodesk využívá v jiných svých produktech - viz GPU - to by mohla být cesta.
Žádné komentáře:
Okomentovat