pondělí 22. června 2015

Autodesk Molecular Viewer - CAD technologie pro biologii

Když společnost CAD Studio začínala v roce 1991 a stala se vzápětí partnerem Autodesku, vypadalo kompletní portfolio nabízených softwarových produktů této firmy nějak takto - vše samozřejmě aplikace pro DOS: AutoCAD R11 (CAD), AutoSketch (2D kreslení), 3D Studio R2 (3D vizualizace), Animator (2D animace) a HyperChem (modelování molekul). Zatímco první dva produkty existují i nadále a z třetího vznikl 3ds Max, Animator ani HyperChem už v nabídce Autodesku dávno nejsou. Ale ozvěna HyperChemu se nyní vrací.

Divize Autodesk Research je aktivní i v oblasti bio- a nanotechnologií a jedním z vytvořených nových produktů je Autodesk Molecular Viewer - 3D prohlížeč složitých molekul pro vědecké účely. Struktura molekul bílkovin je úzce svázaná s jejími funkcemi. Proto je znázornění 3D struktury molekul velmi důležité pro vědecký výzkum v oblasti biologie.

Molecular Viewer zpracovává popis molekuly a znázorňuje ji pomoci stejných cloudových technologií, které jsou používány pro interaktivní prohlížení rozsáhlých 3D CAD modelů ve známých cloud službách Autodesk 360. Pokud tedy používáte tzv. LMV (large model viewer) pro cloudové prohlížení vašich souborů v libovolném CAD formátu (viz např. A360 Cloud Viewer), stejnou technologii byste našli i v Molecular Vieweru.

via Alive in the Lab