středa 27. července 2016

Seznamte se s Arnoldem


Jednou z hlavních novinek nové verze animační aplikace Autodesk Maya 2017 je nahrazení původního rendrovacího jádra (rendering engine) "mental ray" novým jádrem "Arnold". Podobná změna se chystá i pro aplikaci 3ds Max - právě uvedený Service Pack 2 pro verzi 2017 připravuje půdu pro tuto změnu.

Co je důvodem pro tuto změnu? Mental ray byla a je nezávislá aplikace, pouze bundlovaná s různými nástroji Autodesku už cca 10 let. Před tím, ale během tohoto období ale Autodesk vlastnil i jiné rendrovací technologie a většina aplikací - typicky AutoCAD, Revit, 3ds Max nebo Maya - vždy umožňovala zvolit konkrétní použitý engine. Kromě předinstalovaných enginů si zákazník mohl a nadále může vybírat i s celkem široké nabídky dodatečně instalovatelných rendering enginů - populární je například V-Ray. Mental Ray, nyní patřící společnosti Nvidia, byl v posledních verzích postupně nahrazován v AutoCADu a Revitu modernějšími a snáze použitelnými rendrovacími technologiemi. Po loňském odkoupení společnosti Solid Angle, autora Arnold Renderu, Autodeskem se tak změna jádra dotýká i aplikací Autodesku, pro něž je rendering základní funkcí - 3ds Max a Maya.

Arnold je fyzikálně přesný renderer založený na raytracing metodě Monte Carlo. Je navržen pro profesionální animace a vizuální efekty ve vysoké kvalitě a mj. nabízí interaktivní režimy umožňující promítnout změny v reálném čase. Uživatelé, kteří preferují jádro mental ray, si mohou tento nástroj i nadále doinstalovat, Nvidia jej bude i nadále vyvíjet, ale bude již licencován samostatně.

Co umí Arnold v Maya 2017:


Jak bude vypadat Arnold "MAXtoA" v 3ds Max 2017?


Otázky a odpovědi k nahrazení mental ray - FAQ

Žádné komentáře:

Okomentovat