Znáte historii loga firmy Autodesk? Od počátku v roce 1982 se v průběhu desetiletí své existence Autodesk stal jednou z nejznámějších softwarových společností na světě. A podobně jako jiné nadnárodní společnosti, i Autodesk v průběhu času několikrát aktualizoval a měnil svou vizuální identitu. Při všech historických proměnách symbolu Autodesku zůstal slovní znak významnou součástí loga a jednoduchá barevná paleta nevybočila z konzervativní černé s krátkým výletem do odstínů modré, resp. modrozelené. Jednotlivé etapy změn vyjadřovaly tehdejší důraz na určité technologie nebo zaměření a vyjádření vzthau se zákazníky.
Jak to začalo
Autodesk byl založen v Kalifornii v roce 1982 Johnem Walkerem a týmem programátorů. Už tehdy vyvíjel software pro technické výkresy, který později přerostl v dodnes nejrozšířenější CAD software - AutoCAD. V roce 1985 se Autodesk proměnil ve veřejnou společnost a od té doby pokračuje jeho trvalý růst. Dnes svými řešeními pokrývá oblast navrhování a řízení ve strojírenství, výrobě, architektuře, inženýrských stavbách, mapování, digitálních médiích a správě majetku.
Původní logo vycházelo z geometrického symbolu kružítka nebo odměrky evokujícího navrhování, v kombinaci s výrazným patkovým fontem pro název firmy.
Proměny - 1994
Teprve v roce 1994 Autodesk provedl menší změnu značky. Symbol ve stylu odměrky zůstal, ale byl zmenšen a přemístěn na levou stranu zdůrazněného názvu firmy. Ten také prošel změnou z verzálkové podoby na čitelnější minuskovou podobu, s ještě více zdůrazněnými patkami.
Digitální internetové proměny - 2000
V roce 2000 byl svět zcela zachvácen internetovou horečkou, "hrozbou" Y2K, dot-com bublinou a dalšími módními vlnami. Firmy ostošest měnily svou identitu, aby byly co nejvice "in" a svezly se s těmito vlnami. Nejinak tomu bylo v případě Autodesku. Zcela změněné a výrazně zjednodušené modré logo s bezpatkovým tučným písmem mělo vyjadřovat internetové směřování, jednoduché použití a spolehlivost nabízených nástrojů.
Návrat po bublině - 2005
Po odeznění internetové bubliny přelomu tisíciletí se Autodesk částečně vrátil k dřívějšímu designu loga, s černobílou paletou a specifickým patkovým písmem, ovšem už bez symbolu kružítka/odměrky. Přeci jen jeho tehdejší 3D nástroje pro CAD už byly jinde. Této epizodě krátce předcházela i modrá varianta tohoto loga.
Všichni jsme "eko" - 2013
Další šílenství naplno propuká v roce 2013. Všichni jsou eko, bio a woke. Autodesk se snaží tento směr vyjádřit přírodními barvami a doplněním origami symbolu (stuhy ve tvaru stylizovaného "A") k slovnímu logotypu, tentokrát v bezpatkové verzi písma (vychází z písma Artifakt).
Technologie - 2021
S rozvojem Autodesku a s větší šíří jím nabízených nástrojů se (konečně) opět dostávají do popředí technologie. Své zaměření na zákazníky, kteří tvoří, vymýšlejí, vyrábějí, inovují, vyjadřuje nový, dynamický a ambiciozní symbol (vychází z 3D tvaru, opět částečně stylizované "A"), který se v logu vrací před název firmy, v černobílé verzi, ve výrazně tučné, robustní bezpatkové podobě písma. S novým logem tentokrát Autodesk doplnil svou vizuální identitu i o propracovanou sadu barev a symbolů reprezentujících jeho jednotlivé produktové řady softwaru.
Žádné komentáře:
Okomentovat