Už na konci roku 2009 představil Autodesk projekt "Excalibur" (XBR), jehož cílem je restrukturalizace animačního a vizualizačního programu 3ds Max. Tato restrukturalizace řeší tři základní úkoly: vylepšení pracovních postupů, uživatelského rozhraní a výkonu aplikace. Úpravy 3ds Max vycházející z projektu XBR se částečně projevily už ve verzích 2010 a 2011. Významné novinky ale přinese i nadcházející verze Autodesk 3ds Max 2012 a 3ds Max Design 2012.
Podstatná část novinek se přitom týká oblasti grafiky a "úklidu" (zpřehlednění) uživatelského rozhraní. Důsledným využitím zobrazovacích možností moderních grafických karet a vícejádrových procesorů plus odlehčením aplikace se docílí až 10násobného urychlení operací u komplexních scén. Kromě urychlení práce ve výřezech je přínosem i podstatně kvalitnější zobrazení 3D objektů, včetně měkkých stínů, mapování tónů a kvalitnější průhlednosti. Zobrazení zahrnuje jak realistické, tak stylizované režimy.
Podívejte se některé novinky technologií XBR:
videa jsou vytvářena na stanici s kartou nVidia FX3800
Žádné komentáře:
Okomentovat