středa 20. března 2019

Autodesk uvádí GPU verzi rendereru Arnold 5.3

Autodesk dnes uvolňuje novou verzi fotorealistického rendereru Arnold pro Maya, 3ds Max a další vizualizační aplikace. Arnold nyní kombinuje výkon a flexibilitu CPU a GPU rendereru. Dokáže využít výkon jednoho nebo více grafických procesorů (grafické karty, GPU) pro velmi rychlý interaktivní rendering scény. Uživatel si v jednom prostředí jednoho produktu může volit výpočet renderingu na CPU nebo na GPU. Software Arnold GPU je uvolněn jako veřejná beta.

Autodesk úzce spolupracuje se společností NVIDIA a optimalizuje Arnold GPU pro plné využití nejnovější technologie NVIDIA RTX a OptiX framework. GPU rendering na NVIDIA RTX serveru slibuje exponenciální nárůst rychlosti výpočtu renderingu. Arnold GPU podporuje pokročilé funkce jako "arbitrary shading network", SSS, vlasy, atmosférické efekty, instance a procedurální materiály. Jedním kliknutím lze ve standardním prostředí Arnoldu přepínat mezi renderingem na CPU a na GPU - viz obrázek:


Verze Arnold 5.3 rovněž přináší i další nové funkce zvyšující výkon a poskytující umělcům lepší kontrolu nad procesy rendrování, např. vylepšené adaptivní vzorkování, standardní povrchové plochy, novou verzi Randomwalk SSS mode nebo vylepšený Operator UX a osvětlení typu Skydome.


Nový Arnold 5.3 s funkcí Arnold GPU je k dispozici jako samostatné subscription nebo v kombinaci s dalšími kreativními nástroji v rámci sady Autodesk Media & Entertainment Collection. Arnold GPU si také můžete vyzkoušet jako bezplatnou 30denní trial verzi - viz Trial (od 21.3). Funkce Arnold GPU je dostupná ve všech pluginech - pro Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Side Effects Houdini, Maxon Cinema 4D a Foundry Katana.

Ukázky prostředí (Max, Maya) a výsledků renderingu Arnold GPU:





PS: a uživatelé Autodesk Maya dnes dostávají i další nový bonus - přístup k rozsáhlé knihovně pohybových (motion-capture) dat Rokoko - viz Facebook

Žádné komentáře:

Okomentovat